Wednesday, March 2, 2011

Alhamdulillah........

Sekian lama x menulis di blog...uhuhu...Terlampau banyak perkara yang nak diselesaikan....Baru berpeluang menulis blog..hehehe....sebelum 2 Al-Fatihah buat mak ngah ku yang telah pulang ke rahmatullah pada 22.02.2011 (1510pm)....semoga roh beliau ditempatkan di kalangan orang2 beriman....Disini aku ingin berkongsi cerita tentang Arwah...arwah meniggal disebabkan cancer stomach stage 4...arwah seorang yg kuat...tidak sedikit pun riak muka menunjukkan ketakutan atau ketakutn..Penerimaan beliau tntng penyakit i2 membuatkan aku sendiri terkejut...Sebelum permergian beliau aku smpt berada dirumhnya...menjaga arwah...walaupun menanti ajal arwah senyum melihat ku...kata anak2 arwah kpda ku "awis m.ngah suka tgk ang ada....asyk senyum jaa tgk ang...ang jaga m.ngah 2 3 hr niee laa.."....mungkin ini kelebihan yg Allah berikan kepada aku...mungkin wajah yg sentisa senyum...

arwah mmg sangat baik dan suka menolong org....mungkin Allah ingin menunjukkan semasa kematian beliau....Solat jenazah seperti solat Jumaat (sama seperti arwah suaminya)...aku terpaku melihat begitu ramai sekali..Solat jenazah 3x dibuat..pertama dirumah diimamkan bekas mufti perlis Ust Asri...Aku melihat segalanya dipermudahkan oleh Allah S.W.T...ini yg dijnjikan oleh Allah kepadanya.....Semoga Roh M.ngah dan P.ngah ditempatkan bersama orng2 mukmin dan beriman....Amin....... ~Al-Fatihah Kepada Yg Telah Pulang Mengadap Allah S.W.T~

Wednesday, February 9, 2011

Difference Between Love n Married

Love is holding hands in the street.
Marriage is holding arguments in the street.

Love is dinner for 2 in your favorite restaurant.
Marriage is a take home packet.

Love is cuddling on a sofa.
Marriage is one of them sleeping on a sofa.

Love is talking about having children.
Marriage is talking about getting away from children.

Love is going to bed early.
Marriage is going to sleep early.

Love is a romantic drive.
Marriage is arrive on tops curvy tarmac .

Love is losing your appetite.
Marriage is losing your figure.

Love is sweet nothing in the ear.
Marriage is sweet nothing in the bank.

Tv has no place in love.
Marriage is a fight for remote control.

Love is 1 drink and 2 straws.
Marriage is "Don't you think you've had enough!".

Conclusion: "Love is blind, Marriage is an eye opener!"

Perbezaan Cinta~Sayang~Suka~Minat

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

~Peace~

Monday, February 7, 2011

Friends 4 Ever.....

Friends we are
Forever will be
Wherever we are
You're right beside me

I hope we stay friends
Till the ends of the time
And whenever that is
Our friendship will still shine

You mean the world to me
I hope the some with u
You're always helping me
Whatever it take you do

So to every one of my friends
You all mean the word to me
And friends we are forever well be
Can me create others new friends
You all is very fans my self

Thanks all friends.......
I am buying for u all ais cream if stop crying ^L^.....

~Peace~

Saturday, February 5, 2011

"Ramai manusia bangga dgn pencapaian kehidupannya,
tetapi tanpa disedari semuanya itu fitnah belaka.
Di kejar dunia ini dgn segala usaha,
tetapi lupa kedamaiannya telah terjejas.
Keluarga yg menjadi tggungjwbnya hidup merana,
isteri makan hati setiap hari,anak tidak tentu arah perjalanan hidupnya.
Kemewahan lahiriah yg didambakan menjadi racun kehidupan berumah tangga."

~peace~

Thursday, February 3, 2011

Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain,

Akulah yang terlebih dahulu perlu menundukkan pandanganku..

Aku harus memperbaiki kelemahan dan menghias peribadiku kerana itulah yang dituntut Allah..

Andainya aku inginkan lelaki yang baik menjadi suamiku aku juga perlu menjadi
perempuan yang baik untuknya..

Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Wednesday, February 2, 2011

Heart

‎:: Bukan niat di hati mahu berdendam @ sebagainya....Tapi kadang2 aku rasa perlu juga berkeras

hati dari aku sentiasa menanggung duka dan derita..Biarlah apa orang nak cakap sebab orang

hanya melihat tapi mereka bukan kita untuk merasai segala luka & duka....Orang yg merasa dan

orng yg mendengar adalah berbeza....Kalau kita terlalu memikirkan hati & perasaan orang,hati

kita siapa yang nak fikir & peduli....Tiada..diri sendiri memikirkan semua itu.... ::


~Peace 4 Ever~