Powered By Blogger

Wednesday, March 2, 2011

Alhamdulillah........

Sekian lama x menulis di blog...uhuhu...Terlampau banyak perkara yang nak diselesaikan....Baru berpeluang menulis blog..hehehe....sebelum 2 Al-Fatihah buat mak ngah ku yang telah pulang ke rahmatullah pada 22.02.2011 (1510pm)....semoga roh beliau ditempatkan di kalangan orang2 beriman....Disini aku ingin berkongsi cerita tentang Arwah...arwah meniggal disebabkan cancer stomach stage 4...arwah seorang yg kuat...tidak sedikit pun riak muka menunjukkan ketakutan atau ketakutn..Penerimaan beliau tntng penyakit i2 membuatkan aku sendiri terkejut...Sebelum permergian beliau aku smpt berada dirumhnya...menjaga arwah...walaupun menanti ajal arwah senyum melihat ku...kata anak2 arwah kpda ku "awis m.ngah suka tgk ang ada....asyk senyum jaa tgk ang...ang jaga m.ngah 2 3 hr niee laa.."....mungkin ini kelebihan yg Allah berikan kepada aku...mungkin wajah yg sentisa senyum...

arwah mmg sangat baik dan suka menolong org....mungkin Allah ingin menunjukkan semasa kematian beliau....Solat jenazah seperti solat Jumaat (sama seperti arwah suaminya)...aku terpaku melihat begitu ramai sekali..Solat jenazah 3x dibuat..pertama dirumah diimamkan bekas mufti perlis Ust Asri...Aku melihat segalanya dipermudahkan oleh Allah S.W.T...ini yg dijnjikan oleh Allah kepadanya.....Semoga Roh M.ngah dan P.ngah ditempatkan bersama orng2 mukmin dan beriman....Amin....... ~Al-Fatihah Kepada Yg Telah Pulang Mengadap Allah S.W.T~

1 comment: